حمایت از مددجویان

مددجو

مددجو کیست؟

مددجو ممکن است بیشتر افراد نیازمند را به یاد ما بیاورد، اما در نظریه های جدید حتی انسان‌های معمولی هم که دارای درآمد کافی برخوردارند به کمک و حمایت احتیاج دارند.

همان طور که می دانید از نظر لغوی مدد به معنای یاری، کمک و حمایت است و زمانی انجام می شود که فرد یا افراد دچار مشکل شده ‌اند و با تمایل خودشان از دیگران کمک می خواهند.

مراکز خیریه ازجمله موسسه خیریه بنی هاشم تهران در مراحل مختلف به مددجویان کمک می کند و برای حل مشکلاتشان، حتی بعد از تامین نیازهای اولیه حمایت از مددجویان را در دستور کار خود دارد.

برخی متخصصان علوم اجتماعی معتقدند به نیازمندان کمک نمی‌ شود مگر اینکه خودشان درخواست داشته باشند، به عبارت دیگر خودشان جوینده مدد باشند.

به نظر می رسد شرایط پذیرش مددجوو شناسایی آنها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و باید خدمات مددکاری به صورت عادلانه در اختیار همه افراد واجد شرایط  قرار بگیرد.

برخی خدمات که براساس نیاز انواع مددجو ارائه می شود، تهیه جهیزیه برای مددجویان و کمک به مراسم ازدواج آنان است و این کار با همت افراد نیکوکار منسجم تر و کامل تر انجام می شود.

انواع مددجو

انواع مددجو شامل افرادی می شوند که همگی نیازمند به کمک و حمایت هستند، افراد مبتلا به اختلال ‌های روانی، زندانیان حتی بعد از آزادی، چون برای بازگشت به جامعه باید آماده شوند.

معلولان که از نقص عضو یا بیمارهای مختل کننده عملکرد اعضای بدن رنج می ‌برند. حمایت از این افراد لزوما به معنای حمایت مالی نیست.

بهبود نگاه جامعه به معلولان، تسهیل کسب و کار برای آنان، ایجاد پوشش بیمه‌ ای و سایر اقدامات نیز می ‌تواند برای آنها موثر باشد.

خانواده یکی از مهمترین انواع مددجو محسوب می شود، ممکن است هر کدام از اعضای یک خانواده با چالش ‌های مختلفی سر و کار داشته باشند؛ مشکلات خانوادگی توسط مشاوران خانواده بررسی می ‌شوند.

سالخوردگان و بیماران که نیازمند حمایت و کمک هستند، موسسه خیریه بنی هاشم تهران برای تامین دارو و درمان این افراد مددجو برنامه های مختلفی اجرا می کند.

دانش ‌آموزان در مدارس یکی دیگر از انواع مددجو به شمار می روند که معمولا مشکلات مدرسه را با والدین مطرح نمی‌ کنند. مددکاری برای آنها کمی متفاوت است.

شرایط پذیرش مددجو

شرایط پذیرش مددجو در موسسه خیریه بنی هاشم تهران با تدابیر خاصی انجام می شود و از سه رووش امکان پذیر است. شناسایی مددجو توسط امدادگران، مراجعه مستقیم خودشان و معرفی توسط افراد و مراجع ذیصلاح.

مددکاری اجتماعی شامل مجموعه ‌ای از تدابیر و مشاوره‌ ها و فعالیت‌ های حرفه ‌ای می شود که با ایجاد تغییرات مناسب در شرایط مالی و معنوی افراد جامعه، زمینه رشد آنان را فراهم آورد.

برای تایید شرایط پذیرش مددجو باید وضعیت او بازدید و بررسی شود، پس از آن نیازهای مددجو و هزینه های وی بررسی شود تا بتوان اقدامات لازم برای کمک و حمایت را بهتر و مفیدتر ارائه کرد.

حمایت از مددجویان با استفاده از منابع مالی و توسط کمک های داوطلبانه افراد خیر انجام می شود. این حمایت مادام العمر برای هیچ مددجویی فرآهم نیست.

ایجاد بستری برای توانمند سازی مددجو و خانواده او با فراهم کردن زمینه های آموزشی و همچنین کانال های ارتباطی با صاحبان مشاغل و کارآفرینی برای مددجویان در دستور کار مراکز خیریه وجود دارد.

حمایت از مددجویان

حمایت از مددجویان به این دلیل که ممکن است برخی از نیازمندان ، بی ‌خانمان یا ایتام خودشان به هر دلیلی نخواهند یا نتوانند نیازشان را اعلام کنند.

مددجویان براساس نیاز یا شرایطی که در آن هستند به دسته‌ های مختلف تقسیم می ‌شوند.

گاهی شخص نیازمند، مشکل خود را اعلام نمی کند و معضلاتش با این کار بیشتر می شود.

حمایت از مددجویان در گام اول شناسایی آنها محسوب می شود. نیازمندان آسیب دیده ناشی از حوادث سیل، زلزله یا بیکاری، کودکان زیر ۱۸ سال که ممکن است ناخواسته به انجام جرم روی بیاورند یا قربانی تجاوز باشند.

در برخی مواقع والدین زمان کافی برای رسیدگی به کودکان را ندارند، در چنین شرایطی نقش موسسه خیریه بنی هاشم تهران به عنوان حامی، بیش از پیش نمود خواهد داشت.

معرفی کمپ های ترک اعتیاد، شناسایی عوارض بعد از ترک اعتیاد و سایر فعالیت‌های حمایتی، از خدماتی که توسط خیریه ها و سازمان های مردم نهاد به معتادان که دسته دیگری از مددجویان هستند، ارائه می ‌شود.

تهیه جهیزیه برای مددجویان

تهیه جهیزیه برای مددجویان یکی از طرح های خوب برای افراد تحت پوشش مراکز خیریه است و از آنجا که برخی از مددجویان برای تهیه لوازم مورد نیاز زندگی شان دچار مشکل هستند، این نوع حمایت بسیار حائز اهمیت است.

اهدای جهیزیه برای زوج ‌های جوان در قالب لوازم اصلی و مهم زندگی شامل یخچال، تلویزیون، جارو برقی، اجاق گاز، فرش و سایر وسایل ضروری آشپزخانه انجام می شود.

تهیه جهیزیه برای مددجویان در راستای کاهش فقر و محرومیت در جامعه بوده و می توان گفت توانمندسازی این خانواده‌ها و خروج از چرخه مستمری بگیران گام مهمی است.

حمایت از افراد نیازمند با ارائه خدمات مختلفی شامل مسکن، اشتغال، فعالیت های فرهنگی، مذهبی، آموزشی، درمانی و سایر خدمات می شود. این خدمات در قالب کمک به مددجویان تحت پوشش موسسه خیریه بنی هاشم تهران انجام می شود.

تجهیز خودرو با بالابر ویلچر تجهیز خودرو با بالابر ویلچر تجهیز خودرو با بالابر ویلچر

 

اطلاعات حساب موسسه خیریه بنی هاشم

شماره حساب موسسه در بانک رفاه

۲۱۴۱۸۱۳۰۳

شماره کارت موسسه در بانک رفاه

۵۸۹۴ ۶۳۷۰ ۰۰۰۱ ۲۷۲۱

شماره حساب موسسه در بانک ملت

۸۱۲۷۸۱۲۸۸۶

شماره کارت موسسه در بانک ملت

۴۴۱۰ ۳۲۲۴ ۳۳۷۸ ۶۱۰۴




پرداخت آنلاین نذورات و کمک ها