کمک به ایتام نیازمند

کمک به ایتام

کمک به ایتام

کمک به ایتام اهداف مهمی مانند، ترویج و احیای فرهنگ احسان، نیکوکاری، اکرام کودکان بی سرپرست و نشر سنت ‌های خوب اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

تلاش موسسه های خیریه برای حمایت و کمک به ایتام منجر به فعالیت های خاصی می شود.

بعضی از این موسسه ها نگهداری کودکان بی سرپرست یا تامین نیازهای آنها از قبیل معیشت، تحصیل، آموزش، درمانی، اشتغال و … را به عهده دارند.

حامیان، خیرین و افراد نیکوکار می توانند برای حمایت از کودکان بی سرپرست و ایتام پذیرش سرپرستی ایتام و فرزند خواندگی موقت کودکان بی سرپرست را عهده دار شده و حامی آنان شوند.

کمک به ایتام افزایش حس مسئولیت پذیری در قشرهای مختلف جامعه و گسترش فرهنگ دستگیری از نیازمندان را موجب می شود که عواقب و آثار مثبت در جامعه است.

کمک به ایتام تهران

ایتام تهران کودکان و نوجوانانی بدون سرپرست هستند که در تهران و سایر شهرهای ایران زندگی می ‌کنند و دست تقدیر، شرایط سختی را برایشان رقم زده است.

افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به ایتام خاص، کمک به دانش‌ آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص و … اقدام می کنند.

در موسسه خیریه حمایت‌ها و کمک‌های حامیان و افراد نیکوکار مبتنی بر نیازهای مددجو از جمله تامین هزینه های معیشت، تحصیلی، درمانی و … تعریف می‌ شود.

کمک به ایتام تهران می ‌تواند آینده ‌ای روشن تر را برای آن‌ها قرار دهد.

تامین مایحتاج اولیه این کودکان که دراثر اتفاقاتی مانند تصادف، زلزله، بیماری و… نان ‌آور خانواده‌شان را از دست داده و منبع مالی برای گذران زندگی ندارند.

ایتام تحت پوشش موسسه خیریه بنی هاشم تهران

در هر موسسه معمولا در طول سال کمک‌ های نقدی و کالایی در قالب زکات، صدقات، کمک معیشتی، اکرام ایتام تحت پوشش از سوی افراد خیر جمع آوری می شود که به دست خانواده های نیازمند می رسد.

این روزها اقشار ضعیف در فشار اقتصادی هستند و به همین دلیل موسسه خیریه بنی هاشم تهران برنامه های متنوعی برای نیازمندان و جذب حامیان ایتام تحت پوشش دارد.

خیرین و حامیان می توانند توسط موسسه خیریه به صورت محدود یا نا محدود کودکان بی سرپرست را مورد حمایت مالی خود قرار داده و به صورت ماهیانه مبالغی را به حساب آنان واریز کنند.

گاهی در ایام خاصی از سال، مانند عیدها برای ایتام تحت پوشش هدایایی تهیه شده و حامیان با هماهنگی موسسه خیریه به دیدار آنان می روند تا نیازهای عاطفی شان را نیز تامین کنند.

اکرام ایتام

اکرام به معنی نکو داشتن، احسان کردن و خوش رفتاری کردن است و اکرام ایتام یا کودکان بی سرپرست، برنامه ای بشر دوستانه برای کمک به نیازمندان است که در موسسه های خیریه با شکل های گوناگون برگزار می شود.

هر فرد خیر می تواند تکفل کودکان بی سرپرست را برعهده بگیرد و حامی تعدادی از این کودکان شود، بنابراین باید ماهانه مبلغی به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز کند.

کودکان در کنار خانواده و فضای خانوادگی سالم، بهتر رشد می کنند و کمتر در معرض بحران ‌های عاطفی و روانی قرار می گیرند، موسسه خیریه با کمک و همیاری افراد خیر نقش خانواده اصلی را برای این کودکان ایفا می کنند.

کسانی که شرایط پذیرش سرپرستی ایتام را دارند با مراجعه به موسسه های خیریه و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست می توانند برای پذیرش این کودکان اقدام کنند تا کودکان بیشتری طعم شیرین زندگی در کانون گرم خانواده را بچشند.

سرپرستی ایتام

سرپرستی ایتام اهداف ارزشمندی را به همراه دارد؛ افراد خیر و نیکوکار که به عنوان حامی محسوب می شوند،

با تکفل کودکان بی سرپرست، پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند کودک در طول سال به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان می پردازند.

هرسال طرح اکرام از طرف مراکز مختلف خیریه برگزار می شود و عکس کودکان نیازمند و بی‌ سرپرست را به خانواده‌ ها نشان می ‌دهند تا خانواده‌ هایی که به انجام کار خیر به این شکل تمایل دارند، سرپرستی آنها را به‌ عهده بگیرند.

تعداد زیادی از این کودکان با انجام این طرح، حامیان مهربانی پیدا می‌ کنند که می‌ توانند به کمک آنها رشد کنند و چه خوب است که این اقدام هر سال باشکوه ‌تر از سال ‌های گذشته برپا ‌شود.

این اقدام خداپسندانه و بشردوستانه نه تنها گشایش‌ زیادی هم در زندگی افراد یتیم و نیازمند دارد، بلکه آرامش فراوانی در زندگی سرپرستان آنها ایجاد خواهد کرد.

پذیرش کودک شکل ‌های مختلفی دارد مانند امین موقت که برای نگهداری کودکان بی ‌سرپرست و بد سرپرست به مدت ۶ ماه تا یک سال است.

کمک به ایتام و بهبود وضعیت معیشتی، تحصیلی و درمانی آنان و همچنین بهره گیری از نیات خیرخواهانه نیکوکاران به عنوان حامیان و نیروهای افتخاری در امر حمایت نیازمندان از اهداف مهم موسسه خیریه بنی هاشم است.

 

اطلاعات حساب موسسه خیریه بنی هاشم

شماره حساب موسسه در بانک رفاه

۲۱۴۱۸۱۳۰۳

شماره کارت موسسه در بانک رفاه

۵۸۹۴ ۶۳۷۰ ۰۰۰۱ ۲۷۲۱

شماره حساب موسسه در بانک ملت

۸۱۲۷۸۱۲۸۸۶

شماره کارت موسسه در بانک ملت

۴۴۱۰ ۳۲۲۴ ۳۳۷۸ ۶۱۰۴




پرداخت آنلاین نذورات و کمک ها