کمک به مستمندان چگونه است ؟

کمک به مستمندان

کمک به مستمندان

کمک به مستمندان با روش های مختلفی انجام می شود و یکی از این روش ها کمک های نقدی است. کمک های نقدی ممکن است برای همه افراد مقدور نباشد.

به همین دلیل کمک های غیرنقدی زیادی نیز می تواند گره از کار نیازمندان بگشاید.

اگر به دنبال یاری رسانی هستید، می توانید به خیریه ها کمک نقدی کنید تا آن ها به دست نیازمندان واجد شرایط برسانند.

اگر برای شما مقدور است از طریق موسسه خیریه به آموزش مهارت و کارآفرینی بپردازید.

مستمندان با داشتن شرایط سخت مالی و معیشتی، روزگار پر از غضه و رنج می گذرانند و از لحاظ روحی روانی نیز به کمک نیاز دارند.

در صورت امکان به عنوان یک روانشناس در موسسه خیریه به ارائه خدمات انسان دوستانه بپردازید.

آثار فردی کمک به مستمندان در دین اسلام برکت و افزونی مال، دوری از بلا، تزکیه و طهارت نفس، آمرزش گناهان و از همه مهمتر آثار اجتماعی آن یعنی رفع فقر از جامعه است.

حمایت از موسسه خیریه مستمندان

یکی از اهداف ارزشمند موسسه های خیریه کمک به مستمندان و استقرار عدالت اقتصادی و اجتماعی، پیشرفت و پویایی نظام اقتصادی، صیانت جامعه از تباهی و گسترش فساد است.

حمایت از موسسه خیریه مستمندان قدم گذاشتن در مسیر تعالی و انجام کار خیر و خدمتگزاری به افراد جامعه است و این امور حد و مرزی ندارد و فرد خیر همواره می کوشد تا باری را از دوش دیگران بردارد و خدمتی به بشر ارائه کند.

یکی از مناسب ترین روش های حمایت از موسسه خیریه مستمندان کمک نقدی و پرداخت بدهی یا اجاره خانه معوقه افراد نیازمند واجد شرایط است که می توان با بررسی مراکز خیریه راستی آزمایی کرد.

با حمایت از موسسه های خیریه می توان همگام با تلاش آنها برای رسیدن به اهداف بزرگی مانند هموار کردن مسیر ازدواج جوانان و گره گشایی از مشکلات افراد جامعه، خدمت بزرگی ارائه داد و دعای مستمندان را همیشه در زندگی با خود داشت.

موسسه خیریه مستمندان

موسسه خیریه مستمندان با شناسایی و کمک به افرادی که به دلیل شرایط بد مالی، اجاره بهای معوقه دارند و منجر به اختلاف و کدورت با صاحبخانه می شود، بار سنگینی را از دوش این خانواده ها برمی دارد.

روش دیگری که برای حمایت و کمک به مستمندان مهم است، دستگیری از زندانیان نیازمند و بدون سابقه است.

با شناسایی آنها که به دلیل مبالغ اندکی زندانی شده اند، میتوان شادی را به خانواده شان برگرداند.

کودکان بی سرپرست از لوازم ضروری مانند پوشاک یا لوازم التحریر بی بهره اند و به همین دلیل با افت تحصیلی مواجه می شوند.

موسسه خیریه برای کمک مستقیم به این نیازمندان برنامه هایی منظم دارد.

تهیه جهیزیه برای دختران دم بخت، پرداخت اجاره بها یا پیش پرداخت اجاره خانه برای جوانانی که تصمیم به ازدواج دارند و این هزینه ها مانع بزرگی برای آنها محسوب می شود، بسیار موثر است.

دستگیری و کمک به مستمندان

اگر مهارت و دانش پرستاری دارید، به عنوان پرستار به موسسه خیریه مرتبط کمک کنید و به این ترتیب دستگیری از مستمندان را با شکلی متفاوت انجام دهید.

با حضور و همکاری های لازم در برگزاری بازارچه های خیریه کمک کنید تا نیازهای روزمره و معیشت افراد مستمند برطرف شود و آثار آن را در جامعه ببینید.

کمک داوطلبانه در بخش های مختلف موسسه خیریه مانند بخش نقلیه خیریه یا تعمیرات ساختمانی و فنی برای خانواده های مددجو یکی از راه های مفید و کاربردی برای دستگیری از مستمندان است.

کمک به مستمندان و انفاق از زیباترین خصلت های مومنان است و در تمام ادیان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در دین اسلام در کنار نماز، برجسته ترین عبادت  بوده و در قرآن تاکید فراوانی به آن شده است.

دعای مستمندان

دعای مستمندان پس از دستگیری از ایشان، ارزشمنذترین پاداش برای نیکوکاران است و از جمله آموزه ‌های دینی ما است که در قرآن کریم، بارها به آن سفارش شده است.

نوع دوستی و نیکوکاری موضوعی است که می توان بازتاب آن را در عرصه‌ های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و غیره دید و لمس کرد.

شاید بتوان گفت احسان و نیکوکاری و کمک به مستمندان مانند نماز، گاهی باید آشکار انجام شود و گاهی مخفی باشد تا ریا محسوب نشود.

در هر صورت خلوص نیت برای خداوند در احسان و نیکوکاری اهمیت دارد.

حج مستمندان

انجام امور خیر در قالب های متفاوت با توان مالی افراد انجام می شود که هر کدام فرآیندهای مثبت به دنبال دارد، ازجمله فراهم کردن شرایط برای حج مستمندان که آرزوی هر مومنی محسوب می شود.

مجال و فرصت برای زندگی محدود است، چه خوب است که بذری در این فرصت بپاشیم که محصول آن، در زندگی مستمندان هم شادی و خیر جاری و تجلی کند و ماندگار باشد.

امام رضا«ع» فرموده است: نیکوکاری پس انداز جاودان است و با توجه به این نکته می توان پاداش نیکوکاری کمک به مستمندان را هم در این دنیا و هم در آخرت برای افراد خیر بهترین وعده پروردگار دانست.

 

اطلاعات حساب موسسه خیریه بنی هاشم

شماره حساب موسسه در بانک رفاه

۲۱۴۱۸۱۳۰۳

شماره کارت موسسه در بانک رفاه

۵۸۹۴ ۶۳۷۰ ۰۰۰۱ ۲۷۲۱

شماره حساب موسسه در بانک ملت

۸۱۲۷۸۱۲۸۸۶

شماره کارت موسسه در بانک ملت

۴۴۱۰ ۳۲۲۴ ۳۳۷۸ ۶۱۰۴




پرداخت آنلاین نذورات و کمک ها