بهترین خیرات برای اموات چیست؟

خیرات برای اموات

بهترین خیرات برای اموات

بهترین خیرات برای اموات و به خصوص پدر و مادر ادای واجبات و حقوقی است که بر ذمه آنهاست.

قضای فرائضی مانند نماز و  روزه، حج، زکات، خمس و ادای دیون از مردم که بر گردن آنهاست بهترین خدمت به انها محسوب می شود.

دلایل خیرات و انجام هر نوع کار خیر به نیت آنها این است که فرزندان احساس رضایت و آرامش نسبت به آنها پیدا می کنند؛ مانند خواندن فاتحه، قرآن، دعا و استغفار که برای اموات مفید و کارگشاست.

هر کار خیرى که فرزندان انجام دهند و ثوابش را به روح پدر و مادر هدیه کنند، براى آنها مفید است؛ چه ذکر و قرآن و نماز مستحبى و طلب مغفرت باشد، چه دادن صدقات.

بنا بر روایات و احادیث آنچه براى اموات خودتان هدیه مى کنید اگر با اخلاص باشد به آنها مى رسد و ثوابش در نامه عمل خودتان هم ضبط مى شود.

با توجه به اینکه اموات دستشان از اعمال خیر کوتاه است؛ به احسان و دعاى فرزندان، خویشان و دوستان مومن خود، نیازمند هستند.

دلایل خیرات

یکی از دلایل خیرات برای اموات این است که انسان وقتی از دنیا مى رود تا هنگامى که در عالم برزخ است و هنوز قیامت بر پا نشده باشد، کارهاى خیرى که براى او انجام مى دهند به صورت هدیه به او مى رسد، شاید مورد غفران و بخشش قرار بگیرد.

موسسه خیریه بنی هاشم تهران مبالغ نذورات و خیرات برای اموات را دریافت و صرف افراد معلول، سالمند و بیماران نیازمند می کند.

همچنین برای حمایت از خانواده های مستمند و زنان بی سرپرست یا نگهداری ایتام و کودکان بی سرپرست صرف می شود.

گاهی خیرات پول نبوده و شامل تهیه غذا، پوشاک و حتی خیرات نان است که می تواند سفره نیازمندان را پر کرده و گرهی از مشکلات خانواده های تحت پوشش موسسه خیریه باز کند.

برای همدلی و کمک به نیازمندان و تامین مایحتاج آنان ازجمله خوراک، پوشاک، دارو و درمان و… افراد نیکوکار با نیت خیرات برای اموات مهربانی را  قسمت می کنند.

خیرات نان

خیرات نان یکی از سنت های خوب و پسندیده در بین مومنان است که علاوه بر خواندن دعا و قرآن می تواند آرامش خاطر و ثواب فراوانی برای درگذشتگان به دنبال داشته باشد.

با خیرات برای اموات می توان تا حدودی وجود آن ها را در کنار خود حس کرد و روحشان را شاد کنیم.

آخرین روزهای هر هفته پنج شنبه و جمعه بهترین فرصت برای آن است که یادی از اموات کنیم.

معمولا افراد خیر و کسانی که درگذشته ای دارند با خیرات برای اموات خود نه تنها کمک به نیازمندان می کنند، بلکه به مردگان هم توجه کرده و آنها را نیز از کارهای نیک بی نصیب نمی گذارند.

درواقع هر کار خیری انجام بدهید و ثوابش را به اموات خود هدیه کنید خیرات با ارزش برای اموات خود انجام داده اید.

پس با شاد کردن دل یتیمان و نیازمندان به نیت امواتتان آنها را در کار خیر شریک کنید.

نقل است از پیامبر اکرم (ص) که اگر به نیت پدر و مادری که از دنیا رفته‌ اند به فقیر مریض کمک شود، خداوند هفتاد هزار برابر آن را به ایشان بر می گرداند.

بنابراین هم برای فرد فوت شده و هم برای فرد خیرات دهنده آثار گرانبهایی دارد.

دریافت خیرات برای اموات

دریافت خیرات توسط موسسه های خیریه می تواند صرف امور مختلفی شود.

این امور شامل تامین جهیزیه جوانان تحت پوشش، تامین مسکن یا کمک هزینه اجاره مسکن نیازمندان و مددجویان و کمک به اشتغال معلولین باشد.

همچنین خیرات برای تامین هزینه‌ های آموزشی و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش و سایر نیات خاص خیرین در امور بلندمدت یا تدارک اقلام مصرفی و خوراکی صرف می شود.

دریافت خیرات برای اموات می تواند مبلغی به عنوان رد مظالم باشد که اگر در اختیار افراد فقیر و نیازمند واقعی قرار گیرد، یکی از بهترین خدمت ‌ها و خیرات برای پدران و مادران فوت شده و درگذشتگان است.

طرح خیرات نان یکی از طرح هایی است که به سادگی در موسسه های خیریه انجام می شود.

فقط کافی است به نیت اموات خود مبلغی را برای تهیه نان در هر روز هفته به حساب موسسه خیریه بنی هاشم تهران واریز کنید.

خیرات برای اموات

خیرات برای اموات شامل خواندن قرآن و دادن صدقه است که در بسیاری از روایات از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به آن سفارش شده است.

از دیگر دلایل اعمال خير براى اموات مانند خواندن دعا و زيارت و انفاق اين است كه بدون ترديد مورد استفاده آنها قرار مى ‏گيرد و آنها خوشحال و خرسند مى ‏شوند.

براساس احادیث و نقل از بزرگان دین، خیرات برای اموات انجام شده گاهى وسيله تخفيف عذاب و رهایی آنها از شكنجه و گاهى سبب رفاه حال و ارتقای مقام و درجه آنان مى ‏شود.

خیرات و میزان تاثیر دعای اموات در حق ما یا دعای ما در حق آنها مشخص نیست ولی دعای هر دو طرف در حق دیگری موثر بوده و آثار و برکات فراوانی به دنبال دارد.

 

اطلاعات حساب موسسه خیریه بنی هاشم

شماره حساب موسسه در بانک رفاه

۲۱۴۱۸۱۳۰۳

شماره کارت موسسه در بانک رفاه

۵۸۹۴ ۶۳۷۰ ۰۰۰۱ ۲۷۲۱

شماره حساب موسسه در بانک ملت

۸۱۲۷۸۱۲۸۸۶

شماره کارت موسسه در بانک ملت

۴۴۱۰ ۳۲۲۴ ۳۳۷۸ ۶۱۰۴




پرداخت آنلاین نذورات و کمک ها