صدقه به چه کسانی تعلق می گیرد؟

صدقه

انواع صدقه

صدقه در دین مبین اسلام وجود دارد که مهمترین و شناخته شده ترین آن صدقه مالى است و افراد بهترین و معتبرترین راه دادن صدقه را موسسه های خیریه می دانند.

هرچند اخبار و احادیث فراوانی نقل شده که صدقه فقط دادن پول به نیازمند نیست.

صدقه آبرو و شفاعت كردن نزد مردم براى حل مشكلات مشكل داران، مثلا گفتارى كه به آزادى اسيرى منتهى شود و خون انسانى در امان بماند یا خيرى به مومنی برسد و رنج و مشكلى از او برطرف كند، از انواع صدقه محسوب می شود.

صدقه عقل و راى یکی دیگر از انواع صدقه است كه عبارت از مشورت دادن است.

به گفته رسول خدا با دانش خود به برادر دينى خويش صدقه دهيد تا با اين صدقه به مقصد مثبت راه يابد و نظرى دهيد كه او به صواب و برنامه هاى مفيد رهنمون شود.

صدقه زبان که یعنی واسطه شدن بين مردم و حل اختلاف و ایجاد صلح و آشتی در بین دو فرد یا دو گروه است.

صدقه علم و بخشش آن به مردمى كه سزاوار آن هستند.

از رسول خدا روايت شده ياد گرفتن علم و ياد دادنش به مردم از موارد صدقه است.

انواع صدقه شامل قرض دادن به نیازمند، نشر علم به دیگران، صدقه در قالب کلام نیکو، ترک بدی و شرارت، آب دادن به تشنه، کمک به ضعیفان و مهربانی با خانواده که در کتاب های مختلف فقهی و دینی اشاره شده است.

موسسه خیریه بنی هاشم تهران دارای طرح ها و برنامه های مختلفی برای کمک به نیازمندان است.

یکی از آنها دریافت صدقه اینترنتی و صرف آن برای امور مستمندان است.

شما می توانید تحت هر عنوان صدقه اول ماه صدقه امام زمان صدقه برای اموات را از طریق سایت به راحتی به شکل آنلاین پرداخت و رسید دریافت کنید.

صدقه اینترنتی

صدقه انفاق هايى كه چه واجب، چه مستحب در راه خدا بشود و موارد و مصداق های گوناگونی دارد.

بخشش پول، يکی از موارد صدقه است که این روزها صدقه اینترنتی برای سهولت و تسریع در کار خیر امکانش فراهم شده است.

همان طور که می دانید در دین اسلام کسب درآمد از هر راهی مجاز نیست و به همین شکل خرج کردن مال نیز در هر راهی درست نیست.

یکی از نیکوترین راه‌ های مورد تایید اسلام برای صرف مال، صدقه دادن در راه خداست.

پرداخت روزانه صدقه اینترنتی از عادت های خوبی است که هر فرد می تواند به راحتی انجام دهد و با این انفاق برای کاهش فقر و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه گام موثری، هرچند کوچک، بردارد.

شما می توانید در وب سایت موسسه خیریه بنی هاشم تهران با ورود به درگاه پرداخت و صرف زمان کوتاه، هر مبلغی که در نظر دارید از طریق تلفن همراه نیز صدقه اینترنتی بدهید و در امور خیر این موسسه شریک باشید.

صدقه اول ماه

صدقه اول ماه یک طرح تشویقی، ترغیبی و مشارکتی است که براساس مبانی دینی پیشنهاد شده و مبالغ آن صرف رسیدگی به امور نیازمندان جامعه  می شود.

یکی از راه های رضایت الهی و عاملی برای دفع مشکلات و بلاهای زندگی و رفع مصیبت ها و بیماری ها نیز صدقه دادن است که آیات و روایات در این زمینه بی شمار است.

برای مدیریت صدقات که از سوی افراد پرداخت می شود بهتر است جهت دهی و ساماندهی وجود داشته باشد تا کمک به نیازمندان تاثیر بهتر و موثرتری داشته باشد.

بنابراین موسسه خیریه بنی هاشم تهران آمادگی دریافت مبالغ صدقه اول ماه را دارد.

صدقه اول ماه مانند نماز اول ماه دارای فضیلت بسیاری است و امری مستحب محسوب می شود.

درواقع صدقه دادن اعمالی است که آداب مخصوص به خود داشته و می ‌توان در ابتدای هر ماه قمری آن را انجام داد و به برکات و ثواب آن دست یافت.

صدقه امام زمان

براساس روایات یکی از وظایفی که در زمان غیبت کبرا برای منتظران عنوان شده، صدقه امام زمان است برای سلامتی وجود مقدس ایشان و محافظت از بیماری ها.

براساس احادیث موجود در دین اسلام، اگر انسان به نيابت از آن حضرت صدقه دهد برای ايشان ثواب و اجر حاصل می شود، همان طور كه می توان به نيابت آن حضرت حج انجام داد.

صدقه برای اموات

صدقه برای اموات نیز مانند صدقه امام زمان و صدقه اول ماه از طرح های راهبردی برای کمک به نیازمندان است.

امکان مشارکت مردمی و پرداخت صدقه که هم خیر و صواب است و هم گرهی از مشکلات مستمندان باز می کند به شکل اینترنتی وجود دارد.

ثواب خیرات و مبرات زندگان ازجمله صدقه برای اموات مثل نماز، تلاوت قرآن، زیارت، دعا، استغفار و… یا اطعام فقرا، کمک به مستمندان، رسیدگی به ایتام و… نیز به لطف الهی به آنان می ‌رسد.

صدقه دادن

صدقه دادن سنت حسنه ای است که در بین مسلمانان بسیار رایج و مرسوم است و در قرآن مجيد نیز آيات فراوانى درباره انفاق و صدقه و بخشش در راه خدا آمده است.

به طور مثال هر كس صبح صدقه بدهد، از بلاهای آسمانی در آن روز مصون می ماند و اگر در اول شب صدقه دهد، از بلاهای آسمانی در آن شب در امان می ماند.

در بخش دیگری درباره صدقه دادن آمده است اگر كسی اهل بیت مسلمانی را كفایت نماید، گرسنگی شان را رفع نماید، بدن آنها را بپوشاند و آبروی آنها را حفظ كند از هفتاد حج برتر است.

 

اطلاعات حساب موسسه خیریه بنی هاشم

شماره حساب موسسه در بانک رفاه

۲۱۴۱۸۱۳۰۳

شماره کارت موسسه در بانک رفاه

۵۸۹۴ ۶۳۷۰ ۰۰۰۱ ۲۷۲۱

شماره حساب موسسه در بانک ملت

۸۱۲۷۸۱۲۸۸۶

شماره کارت موسسه در بانک ملت

۴۴۱۰ ۳۲۲۴ ۳۳۷۸ ۶۱۰۴




پرداخت آنلاین نذورات و کمک ها