نیازمندان را فراموش نکنیم

نیازمندان را فراموش نکنیم

نیازمندان تهران

نیازمندان تهران در برخی محله های شهر به سختی و مشقت روزگار می گذرانند و برخی از آنها در انتظار یاری و دستگیری هموطنان و خیرین هستند.

ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است برای این دستگیری و کار خیر.

کمک به نیازمندان و اطعام آنها از اهميت و ارزش معنوی بالايی برخوردار است.

با اجرای طرح های ويژه در اين ماه فرصت های خوبی در اختيار نيكوكاران و خيرين قرار می گیرد تا بتوانند گرهی از مشكلات زندگی نيازمندان باز كنند.

این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود که بدون نیاز به پول یا وقت زیاد می توان به نیازمندان کمک کرد، با توجه به این نکته که کمک به افراد نیازمند مستلزم همدلی است نه ترحم و دلسوزی.

موسسه های خیریه برای نیازمندان تهران با همت و یاری افراد خیر کمک هزینه خانواده هایی که مادر خانواده سرپرست است و مخارج سنگینی دارند، کمک می کند.

یکی از وظایف مراکز خیریه و نهادهای مردمی کمک به خانواده هایی است که پدر خانواده قادر به کار کردن نیست یا خانواده های بد سرپرست دارند.

اطعام نیازمندان در ماه رمضان

اطعام نيازمندان در ماه رمضان یکی از طرح های موسسه خیریه بنی هاشم تهران است كه در قالب برگزاری ضيافت افطاری يا توزيع غذای گرم و ارزاق در ميان خانواده های نيازمند و آسيب پذير جامعه اجرا می شود.

برای ایجاد تغییر و بهبود وضعیت در جامعه روحیه همکاری و همدلی لازم و ضروری است .

افراد خیر می توانند با همکاری و حمایت از موسسه های خیریه با روش های مختلف به هموطنان نیازمند کمک کنند.

موسسه های خیریه طرح ها و برنامه هایی دارند و در طول سال برای کمک به نیازمندان راه های مختلفی را با در نظر گرفتن شرایط زمانی، مکانی، تخصصی، مالی و غیره اعلام و اجرا می کنند.

تهیه وعده های غذایی یا پرداخت هزینه تهیه آن ها یکی از راه های ساده و مناسب برای دستگیری و اطعام نيازمندان است.

این سنت حسنه در ماه رمضان بیشتر و گسترده تر انجام می شود.

افطاری نیازمندان

افطاری نیازمندان به دو روش برگزار می شود؛ تهیه و توزیع غذای گرم در فضاهای مختلف و آماده کردن بسته‌ های افطاری ساده که بین افراد نیازمند توزیع می شود.

موسسه خیریه بنی هاشم تهران با استفاده از ظرفیت های مردمی و کمک خیرین در ماه مبارک رمضان مهمانی برگزار کرده و میزبان نیازمندان می شود.

کار خیر در روایت ها و احادیث به معامله با خداوند تعبیر شده است و بدون شک انسان در معامله با خداوند بخشنده و مهربان هرگز زیان نخواهد کرد.

اثرات کار خیر به حدی است که فرزندان و نسل ‌های بعد نیز از آن بهره ‌مند می ‌شوند و افطاری دادن و اطعام خانواده های نیازمند از جمله کارهای خیر و پر برکت در زندگی مومنان است.

مراکز خیریه علاوه بر مراسم افطاری در ماه رمضان، هفته ای یک تا دو بار با تامین وعده غذایی ساده از یک خانواده یا فرد نیازمند دستگیری می کنند.

ثواب اطعام نیازمندان

کمک به نیازمندان می تواند طیف وسیع تری از جامعه را در بر بگیرد و تاثیر بلندمدت و عمیق تری به دنبال داشته باشد.

اطعام فقرا و ایتام از سنت های دیرینه در کشور ما محسوب می شود.

در جامعه ما با توجه به گستردگی و عمق نیازهای افراد بی بضاعت، باید برای انجام کار خیر و کمک به نیازمندان به نحوی عمل کرد که هم ادای دین و انجام مسئولیت اجتماعی باشد و هم باری از دوش جامعه برداشته شود.

در کنار ثواب اطعام نیازمندان کمک های نقدی و غیرنقدی به آسیب دیدگان بلایای طبیعی اعم از سیل، زلزله درواقع اجر و پاداش ویژه اخروی به دنبال دارد.

موارد دیگری مانند حمایت تحصیلی و شغلی از دانش آموزان و دانشجویان با تامین لوازم التحریر یا هزینه های تحصیلی و حمایت از کارآفرینان جوان و نوپا ثواب برابر با سیر کردن گرسنگان دارد.

دستگیری از نیازمندان

دستگیری از نیازمندان در موسسه های خیریه با استراتژی مشخصی تعریف و اجرا می شود.

از جمله اهدای لوازم خانگی یا پوشاک نو و دست دوم تمیز و سالم، اهدای کتاب های نو و دست دوم و تامین هزینه ها یا ارائه خدمات درمانی و پزشکی.

حمایت و بازدید از خانه های سالمندان و تهیه لوازم برای آنها یا حمایت از کودکان بی سرپرست و قبول سرپرستی آنها، کمک به زندانیان بدهکار و حمایت مالی از آنها و ارائه خدمات تخصصی نیز راه های ارزشمندی برای کمک محسوب می شود.

برنامه های منسجم تر و بنیادی تر مانند ساخت یا تجهیز مدارس، ایجاد فرصت های شغلی برای افراد به ویژه جوانان، اهدای خون و حمایت از مشاغل و کسب و کارهای کوچک در موسسه های خیریه انجام می شود.

حمایت از واکسیناسیون کودکان خانواده های نیازمند، ارائه خدمات تعمیرات لوازم خانه یا بازسازی و تعمیر خانه نیازمندان، آموزش مهارت ها و تدریس رایگان روش های غیر نقدی و با اهمیتی است.

 

اطلاعات حساب موسسه خیریه بنی هاشم

شماره حساب موسسه در بانک رفاه

۲۱۴۱۸۱۳۰۳

شماره کارت موسسه در بانک رفاه

۵۸۹۴ ۶۳۷۰ ۰۰۰۱ ۲۷۲۱

شماره حساب موسسه در بانک ملت

۸۱۲۷۸۱۲۸۸۶

شماره کارت موسسه در بانک ملت

۴۴۱۰ ۳۲۲۴ ۳۳۷۸ ۶۱۰۴




پرداخت آنلاین نذورات و کمک ها