نیکوکاری توسط موسسه خیریه بنی هاشم

نیکوکاری

نیکوکاری

نیکوکاری و احسان در امور مادی و عاطفی دوستی و صمیمیت بیشتر و عمیق‌ تری را در میان افراد جامعه به همراه خواهد داشت و می توان این واقعیت و تاثیراتش را در زندگی روزمره مشاهده کرد.

همان طور که همه ما شنیده ایم تو نیکی می ‌کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز، اجر و پاداشی که در دنیا نصیب انسان‌ های خیر می ‌شود، بازخورد ارزشمند احسان و نیکوکاری است.

نیکوکاری باید به صورت یک فرهنگ در بین اقشار مختلف جامعه توسعه و گسترش پیدا کند، به این ترتیب بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه مانند فقر و محرومیت و نداشتن رفاه اجتماعی ریشه کن می‌ شود.

یکی دیگر از آثار ارزشمند احسان و انفاق، آرامش روحی در دنیاست و به دنبال آن امنیت کامل در آخرت را برای مومنان در بر دارد.

در آیات قرآن کریم بارها تکرار شده که کمک به مستمندان باعث محبوبیت انسان نزد خدا می شود و بیانگر جایگاه و ارزش امور خیر در پیشگاه خداوند است.

با برگزاری جشن ها و مراسم مختلف نیکوکاری توسط موسسه خیریه بنی هاشم تهران جذب کمک ها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند انجام می شود و پس از آن جمع آوری و توزیع آن صورت می ‌گیرد.

نیکوکاری در ماه رمضان

نیکوکاری در ماه رمضان عبادت محسوب می شود و این ماه به اعتقاد مومنان ماه بخشندگی و مهربانی است، بهترین فرصت برای آن که ثواب و اجر کار خیر را چندین برابر کرد.

یکی از سنت های خوب در ماه مبارک رمضان افطاری دادن و سیر کردن گرسنگان است و برای میزبانی از نیازمندان بسیاری از افراد مشتاق هستند ولی نمی توانند سفره بزرگی بچینند.

موسسه خیریه بنی هاشم تهران هر سال تعدادی از خانواده های نیازمند، بانوان سرپرست خانواده و کودکان بی سرپرست را سر سفره های افطاری که به همت خیرین پهن می شود، مهمان می کند.

این مهمانی و سفره های افطاری در ماه مبارک رمضان همراه با اهدای سبد کالای خانوار است و برخی مواد غذایی مورد نیاز خانواده های نیازمند را تامین می کند.

در ماه مهمانی خدا، انجام کار خیر خوب و لذت بخش است، فلسفه روزه به یاد فقرا و درماندگان بودن و کمک کردن به فقراست. یکی از راه های کمک به مستمندان میزبانی و اطعام آنان است.

پاداش نیکوکاری

پاداش نیکوکاری و گرفتن دست مستمندان در واقع تقویت حال روحی خودمان و نزدیک شدن به خدا و حس کردن هرچه بهتر اوست.

در حقیقت کمک به نیازمندان محبوبیت بندگانش را نزد خداوند بزرگ بیشتر می کند.

شناسایی افراد نیازمند و کمک به آنها ازجمله وظایف موسسه های خیریه است، چون بسیاری از افراد نیازمندان به مراکز خیریه مراجعه نمی کنند و در مشقت و سختی روزگار می گذرانند.

کمک به محرومان و نیازمندان یک وظیفه همگانی و همیشگی است، مختص به زمان وشخص خاصی نیست.

افراد خیر هر زمان که بتوانند فرصت را مغتنم شمرده و دستگیری می کنند چون پاداش نیکوکاری خود را در زندگی همیشه دریافت می کنند.

نیکوکاری نه تنها برای انسان‌ های زنده بازتاب خوبی دارد، بلکه برای مردگان نیز  پر از فیض و فضیلت است.

افراد خیر به نیت امواتشان به نیازمندان کمک می کنند تا آنها را از ثواب این بخشش و خیر بهره مند گردانند.

پاداش نیکوکاری در جامعه این است که به توسعه پایدار کمک می کند و فاصله طبقاتی و نابرابری های اجتماعی را کاهش می دهد.

کمک های مردمی و مشارکت آنها با خیریه ها آثار انسان دوستانه و خیرخواهانه احسان و انفاق را دوچندان می کند.

در قرآن کریم آمده است: خدا پاداش این جهان و پاداش نیکوی سرای آخرت را به آنان ارزانی داشت و خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

جشن نیکوکاری

جشن نیکوکاری هر سال در مراکز و موسسه های خیریه بسیار باشکوه برگزار می شود و هدف از این کار، ترویج فرهنگ کار خیر و نیکوکاری در سراسر کشور است.

برگزاری جشن ها که بهانه ای برای کمک به نیازندان است، همیشه مورد استقبال و حمایت خیرینی قرار می گیرد که نسبت به مشکلات هموطنانشان بی تفاوت و بی توجه نیستند.

جشن نیکوکاری تلنگری است به انسانیت تا کسانی که با ثروت های فراوان در جامعه زندگی می کنند، کمی هشیارتر شده و به  اطراف خود نگاهی بیندازند، فقر و نیاز افراد را ببینند و به کمک آنها بشتابند.

با توجه به آثار منفی فقر در جامعه، مانند افزایش آمار جرم و جنایت، بزهکاری و فساد، ترک تحصیل و افسردگی و بیماری های روحی روانی با دستگیری و کمک به مستمندان می توان این میزان را کاهش داد.

بخشش و احسان به افراد بی بضاعت نباید به زمان و مناسبت خاص بستگی داشته باشد، اعیاد و ماه مبارک رمضان ایام خوب و مناسبی است، اما خانواده های زیادی در طول سال به کمک افراد خیر نیازمندند.

کمک به تحکیم بنیان خانواده‌ های محروم و تامین مایحتاج آنها می تواند در قالب جشن برگزار شده، با جمع ‌آوری هدایا و کمک‌ های خیرین و توزیع آنها در میان نیازمندان اجرا ‌شود.

 

اطلاعات حساب موسسه خیریه بنی هاشم

شماره حساب موسسه در بانک رفاه

۲۱۴۱۸۱۳۰۳

شماره کارت موسسه در بانک رفاه

۵۸۹۴ ۶۳۷۰ ۰۰۰۱ ۲۷۲۱

شماره حساب موسسه در بانک ملت

۸۱۲۷۸۱۲۸۸۶

شماره کارت موسسه در بانک ملت

۴۴۱۰ ۳۲۲۴ ۳۳۷۸ ۶۱۰۴




پرداخت آنلاین نذورات و کمک ها