به کدام موسسه خیریه کمک کنم؟

کمک به موسسه خیریه

کمک به موسسه خیریه

کمک به موسسه خیریه در وهله اول شاید در ذهن افراد فقط کمک مالی باشد ولی غیر از پرداخت نقدی و غیر نقدی، کمک های غیرمالی به صورت داوطلبانه هم مورد نیاز و امکان پذیر است.

افرادی که می توانند مهارت هایی را آموزش بدهند و برای مددجویان و نیازمندان تحت پوشش موسسه ایجاد کار آفرینی کنند روش های مناسب و کاربردی برای کمک و یاری رسانی محسوب می شود.

افراد خیر که دغدغه کمک به دیگران را دارند، می توانند به عنوان مددکار، روانشناس و … با توجه به مهارتی که دارند داوطلبانه با خیریه ها همکاری کنند.

بخشندگی و سخاوت صرفا به کمک های مالی زیاد و ارعداد و ارقام بزرگ ختم نمی شود، هر فرد در حد توان حتی اندک می تواند سهمی در دستگیری و رفع نیاز هم نوعان خود داشته باشد.

کمک به فقرا

کمک به فقرا نه تنها حمایت و همکاری با موسسه خیریه  محسوب می شود، یکی از راه های مناسب برای ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی هر فرد نسبت به جامعه و اطرافش است و تاثیرات مثبت آن در روحیه فرد و جامعه بر کسی پوشیده نیست.

کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده توسط مراکز خیریه، برای نیازهای اساسی و اولیه زندگی، تحصیل، مسکن، غذا، لوازم و سایر هزینه های زندگی روزمره خانواده های بی بضاعت و کودکان بی سرپرست صرف می شود.

موسسه خیریه بنی هاشم تهران با روش های رایج اقدام به شناسایی افراد واجد شرایط و بی بضاعت کرده و براساس تعداد افراد خانواده، درآمد و فاکتورهای دیگر به آنها کمک نقدی می کند.

خیرین با کمک به موسسه خیریه، علاوه بر آنکه به آن‌ ها در رسیدن به اهدافشان کمک می کنند، تعادل در جامعه را رقم می زنند و تقسیم ثروت بین فقرا و نیازمندان را به شکل های مختلف انجام می دهند.

کمک به دیگران

کمک به دیگران راه های مختلفی دارد و می توان با توجه به توانمندی و پتانسیل خود به اراده خدمات پرداخت. به طور مثال یک پرستار کودک با مهارت های لازم، می تواند از یک کودک یا سالمند بیمار مراقبت و نگهداری کند.

اهدای خون یکی از راه هایی است که می تواند در درمان و کمک به یک بیمار موثر باشد. از سوی دیگر با اعتماد به یک مرکز خیریه می توان در انتشار کارهای خیر و کمک هایی که آن مرکز انجام داد، اعتمادسازی کرد.

همیشه نیاز نیست با مبلغ نقدی به دیگران کمک کرد، با معرفی موسسه خیریه به افراد خیر، مراکز درمانی، داروخانه، پزشک، مشاغل مختلف خدماتی مانند تهیه غذا و … همکاری آنها را جلب کرده و برای رفع نیاز افراد مفید و موثر بود.

کمک به ازدواج جوانان

کک به ازدواج جوانان و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز  آنها توسط خیرین انجام می شود. علاوه بر تامین جهیزیه برای خانواده های نیازمند، کمک به برگزاری مراسم ازدواج و توانمندسازی آنان و خانواده نیز از اهداف مهم موسسه خیریه است.

ترویج فرهنگ ساده زیستی همراه با توصیه ‌های دین مبین اسلام کیفیت مطلوب و پایداری را به اساس و بنیان خانواده ها می بخشد و آموزش های کاربردی را به جوانان برای داشتن تفاهم  و زندگی سالم می دهد.

هرگونه کمک نقدی و غیرنقدی به جوانان در آستانه ازدواج از جمله ایجاد شغل، تهیه مسکن، تهیه جهیزیه و ملزومات ازدواج، اعطای وام و … می تواند گره بزرگی از مشکلات آنها را باز کند.

با توجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه، کمک به جوانان و ازدواج آنها موجب می شود در ابتدای زندگی شرایط بهتری را تجربه کنند.

شاید بتوان گفت یکی از  زیباترین پویش های موسسه خیریه بنی هاشم تهران پویش تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان با همراهی خیرین است که در طول سال با راهی کردن تعداد قابل توجهی زوج جوان به زندگی مشترک انجام می شود.

کمک به نیازمندان

کمک به نیازمندان در تمام دنیا توسط افراد نیکوکار انجام می شود. افراد توانمندتر جامعه به کمک مراکز، انجمن ها و موسسه های خیریه تلاش می کنند مسیر توانمند سازی را برای نیازمندان فراهم کنند.

خیریه ها با تکیه بر کمک‌ های مالی افراد نیکوکار و خیر به حیات خود ادامه می ‌دهند، کمک‌ هایی که به سادگی می ‌تواند در رسیدن به اهداف بزرگ و کوچک چنین مراکزی تاثیرگذار و حیاتی باشد.

افرادی که تحصیلات مدد کاری دارند یا علاقه مندند کمک به نیازمندان را از یک کانال مشخص و معتبر انجام دهند، ارائه خدمات به خانواده‌ های بیماران با مددکاری یک موسسه خیریه امکان پذیر است.

فعالیت افراد در واحد مددکاری خیریه در واقع پل ارتباطی کاربران و بیماران به ویژه بیماران مبتلا به سرطان با موسسه و از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

موسسه خیریه خدمات حمایتی در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به بیماران مبتلا به سرطان را براساس معیارهای کارشناسی و بررسی وضعیت درمانی، معیشتی و با حفظ شان و کرامت انسانی در دوره درمان بیمار بر عهده دارد.

 

اطلاعات حساب موسسه خیریه بنی هاشم

شماره حساب موسسه در بانک رفاه

۲۱۴۱۸۱۳۰۳

شماره کارت موسسه در بانک رفاه

۵۸۹۴ ۶۳۷۰ ۰۰۰۱ ۲۷۲۱

شماره حساب موسسه در بانک ملت

۸۱۲۷۸۱۲۸۸۶

شماره کارت موسسه در بانک ملت

۴۴۱۰ ۳۲۲۴ ۳۳۷۸ ۶۱۰۴




پرداخت آنلاین نذورات و کمک ها